Α’ ΕΛΜΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
Ταχ. Δ/νση : Αγ. Ιωάννου 54 (ΡΟΔΑ) Ρόδος 16-3-2011
85100 Ρόδος
Τηλ κ’ Fax: 22410-32251 ΠΡΟΣ : Συλλόγους Διδασκόιντων
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011 και ώρα 2μμ στο Δημοτικό Μέγαρο, προγραμματισμένη συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου της Α΄ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου με τον δήμαρχο Ροδίων κ. Στάθη Κουσουρνά.
Το Διοικητικό Συμβούλιο εκπροσώπησαν ο πρόεδρος Β. Καραγιάννης, ο αντιπρόεδρος Α. Ρουμελιώτης, ο ταμίας Κ. Ρακόπουλος και το μέλος Γ. Καραμήτσας.
Η συνάντηση έγινε σε πολύ καλό κλίμα. Το Δ.Σ. παρουσίασε στον δήμαρχο δέσμη προτάσεων και αιτημάτων που αφορούν την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αλλά και γενικότερα τους δημοσίους υπαλλήλους και την τοπική κοινωνία.
Στον δήμαρχο και στο δημοτικό συμβούλιο καταθέσαμε γραπτό υπόμνημα με τις βασικές θέσεις, προτάσεις και αιτήματα καθώς και τα επιμέρους προβλήματα των σχολικών μονάδων του νησιού μας.
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΡΟΔΟΣ 15-3-2011
Κύριε Δήμαρχε,
Κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι,
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Α΄ Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, έχει μία σημαντική εμπειρία και ολοκληρωμένη αντίληψη της κατάστασης που αφορά τον τομέα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη περιοχή μας.
Σκοπός μας είναι να συνεργήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις προκειμένου να αναβαθμίσουμε την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών παιδείας προς τους μαθητές μας. Για μας το «πρώτα ο μαθητής» αποτελεί συνεχή μέριμνα και αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας.
Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας θεωρούμε πως βασική προϋπόθεση είναι ο διαρκής διάλογος με την κοινωνία και τα θεσμοθετημένα όργανα της πολιτείας. Μέσω των διαδικασιών συνεργασίας και διαλόγου θα αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικότερα τα οξυμμένα και σύνθετα προβλήματα και προκλήσεις της εποχή μας, στο ιδιαίτερα απαιτητικό περιβάλλον του τόπου μας.
Η Α΄ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου έχει διαμορφώσει και προτείνει ένα πλαίσιο προτεραιοτήτων, το οποίο μπορεί να αποτελέσει έναν τοπικό «εκπαιδευτικό οδικό χάρτη» που θα βοηθήσει στην άμβλυνση των οξυμμένων εκπαιδευτικών προβλημάτων της περιοχής.
1ον) Κριτήριο για την ανάγκη σε σχολική στέγη πρέπει να είναι ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά μαθητικό τμήμα και το βέλτιστο μαθητικό δυναμικό μιας σχολικής μονάδας. Η επαγγελματική μας εμπειρία μας δείχνει ότι ένα μαθητικό τμήμα με τα σημερινά του χαρακτηριστικά, δεν πρέπει έχει περισσότερους από 20 μαθητές. Λαμβάνοντας υπόψη τα προβλήματα που παρουσιάζει η δημόσια διοίκηση στην χώρα, αλλά και μελέτες που αφορούν τη συμπεριφορά και την ψυχολογία μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχολείο, θεωρούμε ότι είναι λειτουργικά τα σχολεία μικρού σχετικά μαθητικού δυναμικού. Συνεπώς είμαστε απολύτως αντίθετοι σε κάθε προσπάθεια κατάργησης και συγχώνευσης σχολικών μονάδων στην περιοχή μας. Αντιθέτως πιστεύουμε ότι οι μεγάλες σχολικές μονάδες πρέπει να διασπαστούν σε μικρότερες.
2ον) Χωροθέτηση και κατασκευή νέων, σύγχρονων σχολικών κτιρίων στο βόρειο τρίγωνο της Ρόδου.
Πολλά από τα υφιστάμενα κτίρια είναι παλιά και ακατάλληλα για τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες (Βενετόκλειο, Καπνοβιομηχανία, Καζούλειο). Τα κτίρια αυτά δεν πληρούν καμία από τις προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος για την καταλληλότητα ενός κτιρίου να λειτουργήσει ως σχολική μονάδα. Χώροι ακατάλληλοι από κάθε άποψη, έχουν μετατραπεί σε αίθουσες διδασκαλίας στις οποίες στοιβάζεται απαράδεκτα μεγάλος αριθμός μαθητών. Συνεπώς τα περισσότερα από τα υφιστάμενα κτίρια θα πρέπει να αντικατασταθούν με νέα και περισσότερα κτίρια.
Ειδικά στη πόλη της Ρόδου υπάρχει μεγάλη έλλειψη σχολικών κτιρίων με αποτέλεσμα στα δύο μεγάλα συγκροτήματα, στο Ζέφυρος και στους Αγίους Αποστόλους, να στεγάζονται στο μεν Ζέφυρος τέσσερεις (4) σχολικές μονάδες (1ο ΕΠΑΛ, Εσπερινό ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, 1ο ΣΕΚ) και στους Αγίους Αποστόλους άλλες τέσσερεις σχολικές μονάδες ( 4ο ΓΕΛ, 2ο ΕΠΑΛ, ΙΕΚ, 2ο ΣΕΚ).
3ον) Επιτάχυνση των διαδικασιών και των εργασιών για την ολοκλήρωση κατασκευής και την παράδοση προς χρήση, σχολικών μονάδων που ήδη έχουν προγραμματιστεί, κατασκευάζονται ή εκκρεμεί η παράδοσή τους (4ο Γενικό Λύκειο Ρόδου, Γυμνάσιο Μασσάρων).
4ον) Εξασφάλιση των οικοπέδων εντός πόλης, στα οποία έχουν ήδη χωροθετηθεί σχολικές μονάδες και υπάρχει κίνδυνος αυθαίρετης και παράνομης αλλαγής της χρήσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το οικόπεδο πίσω από τον «ΚΩΤΣΟΒΟΛΟ» που χρησιμοποιείται σήμερα ως parking.
5ον) Βελτίωση προς το παρόν και ανασχεδιασμός μεσοπρόθεσμα, του συγκοινωνιακού δικτύου έτσι ώστε να εξυπηρετούνται οι ανάγκες μαθητών και εκπαιδευτικών. Η ανάπτυξη ενός λειτουργικού συγκοινωνιακού δικτύου πρέπει να λαμβάνει υπόψη την κατανομή των σχολικών μονάδων στο χώρο.
6ον) Οργάνωση μόνιμων συνεργείων συντήρησης των σχολικών κτιρίων και εγκαταστάσεων. Η συντήρηση σήμερα είναι πλημμελής και υπάρχουν κίνδυνοι σοβαρών ατυχημάτων. Σας επισυνάπτουμε τα αναλυτικά έγγραφα που αφορούν λεπτομέρειες σχετικά με τα προβλήματα συντήρησης των σχολικών μονάδων.
7ον) Ζητάμε την επαναλειτουργία της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας που προβλέπει ο Ν.1566 και στη οποία συμμετείχαμε με εκπρόσωπό μας, καθώς και την συμμετοχή μας στην Ενιαία Σχολική Επιτροπή που ορίζει ο Ν.3852. Είναι σημαντικό να συμμετέχει η ΕΛΜΕ με θεσμικό ρόλο σε εισηγητικά όργανα και σε όργανα λήψης αποφάσεων της τοπικής αυτοδιοίκησης.
8ον) Διεκδίκηση και εξασφάλιση των απαραίτητων πιστώσεων για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολικών μονάδων. Τα τελευταία χρόνια οι πιστώσεις που χορηγούνται στις σχολικές μονάδες έχουν μειωθεί δραματικά. Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί.
9ον) Παράλληλα με την διεκδίκηση από την κεντρική διοίκηση επαρκών πόρων για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων, πρέπει να διασφαλιστεί και η έγκαιρη και απρόσκοπτη εκταμίευση των ποσών που χρειάζεται κάθε σχολική μονάδα για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών.
10ον) Καμία παραχώρηση τομέων και αρμοδιοτήτων της εκπαίδευσης στον ιδιωτικό τομέα. Είμαστε αντίθετοι σε κάθε μορφής ιδιωτικοποίηση και θεωρούμε πως η παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό που πρέπει να παρέχεται δωρεάν, εξ’ ίσου και χωρίς διακρίσεις σε όλα τα παιδιά.
11ον) Δημιουργία των προϋποθέσεων να γίνει η Ρόδος τόπος σημαντικών πολιτιστικών γεγονότων και πολιτιστικής δημιουργίας όπως της αξίζει. Αποπεράτωση των εργασιών στο «ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ», αναβάθμιση της λειτουργίας του Θεατρικού Εργαστηρίου, καθιέρωση festival μουσικής κλπ. Ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου, των ηθών και των εθίμων του.
12ον) Παρεμβάσεις για την μείωση του μεταφορικού κόστους από και προς την ηπειρωτική Ελλάδα. Ειδικά η μετακίνηση από και προς την πρωτεύουσα της χώρας δεν μπορεί να είναι «είδος πολυτελείας» και να έχει γίνει απαγορευτική για τα φτωχά λαϊκά στρώματα μεταξύ των οποίων και μεγάλο ποσοστό των εκπαιδευτικών.
13ον) Είναι βέβαιο πως η άρση των περιφερειακών ανισοτήτων απαιτεί ολοκληρωμένες περιφερειακές πολιτικές και γενναία, όπως έχουμε επισημάνει και στο παρελθόν, οικονομική στήριξη των εργαζομένων, προκειμένου να παραμένουν στις «δύσκολες» περιοχές της πατρίδας μας. Στο βαθμό όμως που εξακολουθούν να ισχύουν οι έντονες περιφερειακές ανισότητες, η κατάργηση του επιδόματος παραμεθορίων, σε συνδυασμό μάλιστα με αύξηση - όπως φημολογείται- του ΦΠΑ, δεν αποτελεί μέτρο δικαιότερης μισθολογικής πολιτικής. Θα επιδεινώσει κατά πολύ την οικονομική μας κατάσταση και θα έχει αρνητικότατες συνέπειες στις τοπικές αγορές. Οι περιφερειακές ανισότητες θα ενταθούν και ένα μεγάλο ποσοστό εκπαιδευτικών θα προσπαθήσει εξ’ ανάγκης να εγκαταλείψει τις περιοχές μας, για τις οποίες και λόγοι εθνικοί επιβάλλουν την ενίσχυση του πληθυσμιακού τους μεγέθους.
14ον) Αναβάθμιση των υπηρεσιών ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. Άμεση κάλυψη όλων των κενών, σε όλες τις δομές περίθαλψης, με την πρόσληψη μόνιμου, ειδικευμένου προσωπικού. ΑΜΕΣΗ καταβολή των οφειλομένων από τον ΟΠΑΔ στους φαρμακοποιούς και τους γιατρούς προκειμένου να μην είμαστε αναγκασμένοι να διπλοπληρώνουμε ιατρικές εξετάσεις, φάρμακα και ιατρικές επισκέψεις. Να καταβάλλεται από τον ΟΠΑΔ το κόστος για όλες οι ιατρικές εξετάσεις και τις διαδικασίες ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, που είναι απαραίτητες για την υγεία των ασφαλισμένων.
Τέλος ζητάμε από την νέα Δημοτική Αρχή να αντισταθεί με σθένος στις πολιτικές ακραίας λιτότητας που επιβάλλει η κυβέρνηση. Να συγκρουστεί με νοοτροπίες και πρακτικές που εμπεδώνουν την αδιαφάνεια και την αναξιοκρατία, που καλλιεργούν το ρουσφέτι και τον ακραίο κομματισμό και ταλαιπωρούν τον εργαζόμενο, τον μη προνομιούχο έλληνα πολίτη.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Β. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ Θ. ΞΑΦΗΣ