Τετάρτη 7 Απριλίου 2010

ΟΛΜΕ: Υπόμνημα- διαμαρτυρία προς την Υπουργό Παιδείας για το πρόβλημα της σχολικής στέγης

Επί σειρά ετών το πρόβλημα της σχολικής στέγης και της διπλοβάρδιας σε συνδυασμό με την έλλειψη προσωπικού και υποστηρικτικών δομών, παρά τις κατά καιρούς κυβερνητικές εξαγγελίες και δεσμεύσεις ότι μέσα στην επόμενη – κάθε φορά τετραετία – θα λυθεί οριστικά, αποτελούν ένα από τα σοβαρά προβλήματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα περισσότερα σχολεία μας πολύ απέχουν από τις σύγχρονες ανάγκες για ένα περιβάλλον μάθησης που θα ευαισθητοποιεί τους νέους, θα κάνει τη μάθηση χαρά και το χώρο του σχολείου ελκυστικό. Τα σχολικά κτίρια είναι παλιά, κακοσυντηρημένα, ενεργοβόρα, χωρίς εξοπλισμένα εργαστήρια, βιβλιοθήκες, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, γυμναστήρια και αύλειους χώρους ανύπαρκτους ή πολύ μικρούς χωρίς πράσινο και αθλοπαιδιές. Καθημερινά γινόμαστε αποδέκτες σειράς αιτημάτων, διαμαρτυριών και κινητοποιήσεων από ΕΛΜΕ, Συλλόγους Διδασκόντων, Συλλόγους Γονέων, Δημοτικών Επιτροπών Παιδείας και μαθητών μας που αφορούν στη σχολική στέγη. Ειδικότερα σε κάποιες περιοχές είτε λόγω φυσικών καταστροφών και παλαιότητας (Δυτική Στερεά- Ιόνιο-Αττική), είτε λόγω μεγάλης οικιστικής ανάπτυξης και συγκέντρωσης πληθυσμού (Ανατολική Αττική-πρωτεύουσες νομών), είτε λόγω χρόνιας παραμέλησης (Θεσσαλονίκη - Κεντρική Μακεδονία), η κατάσταση είναι εκρηκτική. Έτσι έχουμε σχολεία που λειτουργούν: σε μισθωμένα- πολύ ακριβά- εντελώς ακατάλληλα κτίρια, σε 4-5 διαφορετικά μακρινά μεταξύ τους κτίρια, σε κοντέινερ ή και σε λυόμενες- προκατασκευασμένες αίθουσες . Σχολεία με 32-33 μαθητές ανά τμήμα λόγω έλλειψης αιθουσών ή με διπλή βάρδια. Σχολεία που, ενώ έχουν ιδρυθεί, δεν λειτουργούν λόγω έλλειψης κτιρίων.